Solutii SMART ca sa scapi de astenia de primavara

pexels-photo (1)

Oboseala, lipsa de energie, stare de slabiciune, fara un motiv anume, tendinta de a te inchide in tine, stres accentuat si stari de indispozitie? Daca aceste neplaceri s-au instalat odata cu incalzirea vremii, este posibil ca sursa necazurilor tale sa fie astenia de primavara. Si-atunci ce ai de facut?

Ti-ai propus sa mananci sanatos si sa faci miscare in anotimpul rece. De fapt, la inceputul fiecarui sezon te hotarasti sa ai mai multa grija de tine si totul ramane la nivel de proiect. Dupa ce iarna corpul a inregistrat un deficit de vitamine si minerale, la care se adauga stresul si afectiunile de sezon – raceli, gripa, infectii respiratorii – , sa nu te miri ca organismul da semne de oboseala din cauza schimbărilor de lumina si temperatură. La inceputul sezonului cald, starea de slabiciune a corpului sau astenia poate sa iti dea viata peste cap, prin urmare ai grija mai multa de tine.

healthy-people-woman-girl (1)

Mananca alimente bogate in vitamine si minerale

Ca organismul sa devina mai rezistent la fluctuatiile de temperatura, consuma verdeturi de sezon, urzici, salata verde, spanac, stevie, loboda, dar si fructe si legume proaspete, in special mere, caise, citrice, morcovi, ceapa verde si ridichi. Daca simti ca organismul e in continuare slabit, desi mananci sanatos si dormi suficient, e posibil sa ai nevoie de suplimente, cum ar fi vitamina B12, vitaminele A si C. Medicul de familie iti poate sugera cateva analize de rutina, pentru a depista care sunt carentele nutritive din organism, si prescrie o reteta potrivita nevoilor tale.

pexels-photo

Miscarea, un remediu garantat

Alimentele bogate in fier iti intaresc organismul, pentru ca acesta să se adapteze mai uşor la schimbările de lumină şi de temperatură. De aceea, ai grija sa optezi pentru diverse preparate cu orez brun, tofu, fasole boabe, mazare, sfecla, linte, broccoli. Evita produsele care contin mult zahar, cum sunt dulciurile, produsele de fast-food si cele de patiserie. De asemenea, este important sa te plimbi in aer liber si sa faci cat mai multa miscare, pentru ca astfel se secreta in corp serotonina, o substanta care impiedica aparitia depresiei.

pexels-photo (2)

Masajul si aromaterapia te binedispun

Seara, dupa o zi obositoare la birou, relaxeaza-te citind o carte sau vizioneaza un film cu mesaj pozitiv, asculta muzica ambientala si pune in apa de baie fel de fel de esente care sa iti induca starea de bine. Pentru starile de neliniste, este recomandat si masajul antistres cu uleiuri aromate.
text: Adela Baboschi

Alexandra Rotarescu

Editor@ voux.ro. A petrecut mai bine de 10 ani in presa glossy (Tabu si Tango), dupa care a poposit in lumea starurilor hollywoodiene (revista OK!), pentru ca mai apoi sa se indrepte spre televiziune. N-ar renunta nicicand la plimbarea de zi cu zi cu cateii. :)

Niciun Comentariu

Lasa un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi afisata

fashion, beauty, lifestyle, parenting, sanatate si sport

FOLLOW US ON