Fitness la puterea 4

sportt

Redactorul Florentina Iana a încercat, pentru tine, patru dintre cele mai interesante clase de fitness de la noi.

Back Stability

Spatele, zona pe care o menajăm cel mai puțin, în atâtea ore de stat la birou în poziții incorecte, are parte și de cea mai mică atenție, atunci când mergem la sală. Toată lumea caută să lucreze membrele care, odată tonifiate, ne aduc un plus de sex appeal, precum picioarele, brațele, abdomenul sau chiar posteriorul, uitând de mușchii spatelui. Neglijați, aceștia se pot atrofia și nu vor mai putea să ne susțină trupul, iar cu asta nu este de glumit. Or clasa de Back Stability tocmai asta face: insistă pe mușchii spatelui, cei abdominali și cei stabilizatori ai coloanei vertebrale, ameliorând durerile de spate. Am încercat-o și pot spune că aceste exerciții, la prima vedere simple, chiar mi-au trezit spatele din inerție. Multe mișcări îți sunt familiare din Pilates, însă noutatea este adusă de obiectele folosite la clasă, banda din material care îți limitează deschiderea brațelor, în timpul exercițiilor, și bagheta specială pentru coloană, care îți face masaj, în timp ce tu lucrezi, menținându-te în echilibru.

„Este o clasă pentru toată lumea, de la copii până la persoane de vârsta a treia. Se lucrează toate grupele de mușchi, dar în special spatele, pe care îl și întindem, îl și încordăm, dar toate exercițiile sunt sigure, nu există niciun risc pentru cei cu probleme de spate. Exercițiile vin din recuperare medicală, din Pilates și din stretching“, arată Liora Zytcer, antrenor Pescariu Sports&SPA. Probabil că datorită stretchingului nu am avut niciun pic de febră musculară, a doua zi.

„Există un exercițiu, în cadrul căruia se face un masaj cu ajutorul unei baghete și care pune sângele în mișcare, se simte un val de căldură pe spate, e plăcut. Dar nu este recomandat să se facă la orele târzii ale serii, deoarece agită zona rinichiului și a ficatului și ne piere somnul. Un astfel de masaj este recomandat până în ora 20. Beneficiile asupra spatelui se simt pe loc, chiar după o oră de Back Stability“, mai spune Liora.

Flow

Este o clasă în urma căreia primești niște răspunsuri cât se poate de clare: cât de bine stai cu echilibrul, cu flexibilitatea și coordonarea membrelor corpului. Dar este și o formă de antrenament nu foarte dificil pentru cei care se plictisesc repede la sală și caută o provocare. Și aici intervine hamacul, acel element vedetă al clasei de Flow, care promite o oră distractivă, doar tuturor ne place să ne legănăm. Dar tot hamacul este cel care aduce acel ceva deosebit de inedit, căci trebuie să te menții în posturi din Yoga în timp ce te echilibrezi în hamac, să execuți abdomene cu picioarele suspendate sau să-ți învingi teama de înălțime, stând în celebra poziție a Liliacului, cu capul în jos.

DSC_9200-1024x683

„Lumea trebuie să înțeleagă că a sta cu capul în jos este sănătos, este un exercițiu anti aging, datorită sângelui care ajunge în toată zona feței. E foarte important să nu mănânci cel puțin cu două ore înainte și nu foarte greu, căci dacă stai cu capul în jos, e altfel pentru corp. Ne folosim de hamac pentru că, de obicei, nu avem posibilitatea de a lucra cu partea de jos a corpului, în mișcare, decât suspendat. Sunt niște mișcări foarte benefice pentru zona lombară și pentru coloana noastră“, susține Liora Zytcer, antrenor Pescariu Sports&SPA.

Partea de ralaxare, mai exact aceea în care stai ghemuit cu totul în hamac și te legeni, este un plus pentru cei care caută și o clasă de fitness pentru „soul“, căci filosofiile Flow sunt jonglarea cu regulile fizicii și combaterea stressului. Te relaxezi în timp ce te miști, cu alte cuvinte.

DSC_9190-1024x683

„Este bine să practici Flow minimum o dată pe săptămână și pentru o perioadă de cel puțin trei luni. Lucrul acesta este valabil, de fapt, pentru orice fel de antrenament. Doar așa vezi diferențele“, completează Liora.

Citeste mai mult pe: http://okmagazine.ro/lifestyle/cu-ok-la-sala-am-incercat-pentru-tine-patru-clase-de-fitness/index.html

 

nicoleta nicolae

Editor in Chief: Lucreaza in presa de peste 10 ani. A scris la publicatii precum: The ONE, ProTV Magazin, Apropo TV. N-ar putea trai fara cafeaua de dimineata si calatoriile in lumea larga.

Niciun Comentariu

Lasa un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi afisata

fashion, beauty, lifestyle, parenting, sanatate si sport

FOLLOW US ON