Dieta Mind

mancare hollywood1

Dieta MIND a fost publicata de cercetatorii de la Rush Medical University si e considerata una dintre foarte putinele diete recomandate si persoanelor care sufera de diabet si de boli cardiovasculare.

Potrivit specialistilor, aceasta dieta s-a dovedit foarte eficienta si in reducerea riscului de a dezvolta Alzheimer. Mai precis, dieta scade riscul aparitiei bolii cu 53% sau chiar mai mult.

Acest nou tip de dieta este un hibrid intre dieta mediteraneana si dieta Dash. Ambele au meritul de a reduce riscul cardiovascular (hipertensiunea, atacul de cord sau accidentul vascular), precum si al aparitia primelor semne ale dementei, spun specialistii in nutritie.

Dieta Mind are 15 componente alimentare cu impact asupra creierului: 10 categorii de alimente benefice si cinci nocive.

Cele 10 componente alimentare recomandate sunt: legumele verzi cu foi (precum spanacul, rucola sau chiar salata verde), legumele de sezon,  fructele de padure, cerealele integrale, pestele, carnea de pasare si in cantitati limitate uleiul de masline si vinul.

Cele cinci categorii alimentare interzise sunt: carnea rosie, untul si margarina (care e si foarte nociva, de altfel), branzeturile, produsele de patiserie si dulciurile, alimentele prajite si alimentele de tip fast fod.

Specialistii recomanda ca o persoana sa consume zilnic cel putin trei portii de cereale integrale, o salata, maxim 50 de grame de migdale sau nuci sau chiar caju, o data la doua zile sa consume leguminoase (fasole uscata, de exemplu). Succesiv, ar trebui consumate paste de doua ori pe saptamana, precum si carnne de pasare si fructe de padure.

Ideal ar fi ca aceste categorii de alimente cu efect negativ sa fie limitate la maximum o portie pe saptamana.

Gabriela Radu

Gabriela e editor. O gasesti pe instagram/vouxro si pe facebook.com/voux.ro.

Niciun Comentariu

Lasa un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi afisata

fashion, beauty, lifestyle, parenting, sanatate si sport

FOLLOW US ON