Alimente care scad colesterolul

Papilele noastre gustative au fost rasfatate pe deplin in aceasta perioada, dar dupa asa un festin cu grasimi saturate, nivelul de colesterol „rau‟ a crescut, ceea ce duce la un risc mai mare de boli de inima. Pentru a evita depunerea colesterolului pe artere, introdu in meniu alimente sanatoase, cum este pestele.

Pe langa o mostenire genetica buna, dieta echilibrata, miscarea si odihna suficienta reprezinta aliati de nadejde daca vrei sa ai un stil de viata sanatos. Ai mancat prea mult intr-o perioada scurta de timp, esti sedentar si nici nu dormi cat sa reincarci bateriile organismului? Este recomandat sa faci periodic analize de sange si astfel sa determini care este cantitatea totala de colesterol din corp. In mod optim, un adult ar trebui sa aiba mai puțin de 200 mg /dL.

Consuma des peste

Intrucat este o sursa bogata de acizi grasi Omega 3, pestele nu trebuie sa-ti lipseasca din meniu daca vrei sa scazi valorile colesterolului. Specialistii in nutritie recomanda consumarea acestui aliment de cel putin doua ori pe saptamana. Daca il prajesti, risti sa pierzi din proprietatile pestelui, asa ca cel mai bine il prepari la cuptor sau pe gratar si il consumi alaturi de legume anticolesterol, cum ar fi usturoiul si rosiile. Macroul, somonul, heringul si tonul sunt tipurile de peste cu cel mai mare continut de acizi grasi Omega 3.

Ciresele si visinele desfunda arterele

In timp, interiorul arterelor se umple cu colesterol si deseuri celulare sau de calciu. Ca sa scapi de ele si astfel sa previi aparitia bolilor cardiovasculare, poţi consuma cu încredere, in fiecare zi, cate o cana mai mica de cirese sau de visine. Aceste fructe delicioase care se coc la inceputul verii contin antocianină, un pigment eficient impotriva formarii cheagurilor de sange si care ajuta la normalizarea circulatiei sangvine.

Fructele oleaginoase impiedica absorbtia colesterolului

Alunele, migdalele, deliciosul caju, fisticul si nucile, consumate fara adaos de sare si de zahar, abunda in acizi grasi, care ajuta la mentinerea sanatatii vaselor de sange. Aceste alimente blocheaza capacitatea organismului de a absorbi colesterolul si, prin urmare, mancate zilnic, scad valorile colesterolului „rau‟. Au multe calorii, asa ca nu opta pentru mai mult de 40-50 de grame pe zi sau, daca iti e mai usor sa masori, consuma cam cate incap in causul palmei. Le poti adauga in salate si vor da un gust aparte preparatelor tale. Ca sa previi aparitia bolilor cardiace, e bine sa le ai in meniu de trei-patru ori pe saptamana.

Text: Adela Baboschi

 

 

 

nicoleta nicolae

Editor in Chief: Lucreaza in presa de peste 10 ani. A scris la publicatii precum: The ONE, ProTV Magazin, Apropo TV. N-ar putea trai fara cafeaua de dimineata si calatoriile in lumea larga.

Niciun Comentariu

Lasa un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi afisata

fashion, beauty, lifestyle, parenting, sanatate si sport

FOLLOW US ON