6 sfaturi pentru a fi IN FORMA

photo-1445384763658-0400939829cd

Florin Neby, antrenorul de fitness pe care îl ştii de la “Neatza cu Răzvan şi Dani”, îţi oferă informaţii preţioase despre cum poți fi în formă în această primăvară.

  1. Minim 3 antrenamente pe săptămână

Mișcarea făcută în mod constant ne scapă de surplusul de calorii pe care îl acumulăm în urma unei alimentații dezorganizate, cum ar fi: excesul făcut la masa de seară, al gustărilor de tip junk food (covrigei, alune prăjite, biscuiți, produse de patiserie etc), mâncatul pe grabă etc. Într-un antrenament consumăm între 250 și 450 de calorii în funcție de intensitatea lui și condiția noastră fizică, iar un kilogram de grăsime are 7000 de calorii. Dacă facem un calcul cât ar trebui să ne antrenăm, cred că am putea să începem chiar de astăzi să facem mișcare și să aruncăm pachetul de sticksuri de pe masă.

  1. Alege antrenamentul la sală

Posibilitatea de a avea antrenamente variate este mult mai mare în sala de fitness decât oriunde altundeva. Aici găsim accesoriile, aparatura și informația necesară pentru a avea un antrenament adaptat obiectivului nostru. Alege antrenamentul de tip circuit în care să ai de fiecare dată mișcări funcționale, exerciții cu greutăți libere, dar și exerciții de cardio.

  1. Nu căuta să ai pătrățele. Alege forma fit.

Majoritatea vrem să avem un abdomen definit, dar pentru că informația se transmite ca un telefon fără fir, cei mai mulți dintre noi, nu știm ce implică acest “6 pack”. Pentru a obține un abdomen conturat, trebuie să renunțăm la tot ce are în continut zahăr procesat: dulciuri, patiserie, sucuri de orice fel, alcool etc. Trebuie să consumăm toate categoriile principale de alimente (fructe, legume, lactate, carne, fructe oleaginoase) în cantități ponderate pentru a avea aportul necesar de calorii care să ne refacă organismul după antrenamentele intense pe care trebuie să le facem la sală minim de 3, 4 ori pe săptămână. Trebuie să bem apă, să dormim cel puțin 7 ore pe noapte, să nu pierdem nopțile și să avem un program de antrenamente mixte, adică atât cu greutăți libere, cât și cu propria greutatate a corpului. Toate aceste lucruri trebuie să le facem luni de zile, poate o parte dintre noi chiar ani buni, depinde de organism, de nivelul de la care pornim, vârstă, sex etc. pentru a avea acel “6pack”.

Woman waist sizeFOTO: Hepta

  1. Nu renunța la alimente pentru detoxifiere.

Cea mai ciudată informație care umblă în această perioadă este detoxifierea cu sucuri și nu mai știu ce piureuri. Pentru detoxifiere, nu este necesar să renunți la alimente precum carne, lactate, cereale (porumb, ovăz, orez etc.) sau fructe oleaginoase. Este suficient să micșorăm cantitatea alimentelor sățioase și să mărim aportul de legume și fructe în alimentația de zi cu zi prin care să reglăm tranzitul cu ajutorul lor, decât să avem carențe de nutrienti prin eliminarea chiar și pentru o săptămână, a celorlalte categorii de alimente.

  1. Orice obiectiv ai avea, consumă apă.

Apa are cel mai important rol în corpul nostru. Cu ea slăbim, cu ea ne tonifiem, cu ea acumulăm masă musculară sau avem o condiție fizică bună. De ce? Pentru că ea fluidizeaza sângele, care este singurul conductor de nutrienți în organismul nostru. Cu cât acesta este mai fluid, cu atât refacerea după efort este mai bună și cu atât ajung mai repede elementele nutritive la organele vitale sau mușchi.

  1. Poți face antrenament chiar și acasă

Foarte multe persoane nu au timp să meargă la sală și caută o alternativă de exerciții pentru acasă. În cazul ăsta avem mișcările de bază, care o bună perioadă de timp ne pot ajuta. Genuflexiuni, fandări, flotări, crunch-uri (abdomene), lucrate în 3 serii de 20-30 de repetări fiecare, pot fi o alternativă pentru fiecare dintre noi.

 

nicoleta nicolae

Editor in Chief: Lucreaza in presa de peste 10 ani. A scris la publicatii precum: The ONE, ProTV Magazin, Apropo TV. N-ar putea trai fara cafeaua de dimineata si calatoriile in lumea larga.

Niciun Comentariu

Lasa un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi afisata

fashion, beauty, lifestyle, parenting, sanatate si sport

FOLLOW US ON