Lana Dumitru: “Am urmarit sa-mi expun creatiile mai mult in galerii de arta si muzee, decat in mall-uri”

12-to-eve-lana -1

La doar 27 de ani, are la activ nu mai putin de 12 colectii vestimentare, a participat la London Fashion Week, se pregateste sa incheie, peste cateva saptamani, Saptamana Modei de la Strasbourg, a colaborat cu numeroase branduri internationale si are un doctorat in Arte si Fashion. Te invitam sa descoperi o alta fata a designerului Lana Dumitru!

Voux.ro: Cand si cum te-ai decis sa devii designer?

Lana Dumitru: Nu cred ca a existat un moment anume, ci a mers dintr-una intr-alta. Singura decizie pe care am luat-o a fost facultatea pe care am urmat-o si anume Facultatea de Arte, sectia de Design vestimentar. A fost singura decizie clara in acest sens, in rest, totul s-a intamplat de la sine.

10-to-eve-lana

Voux.ro: Sursele tale de inspiratie sunt destul de evidente. De ce ai ales prezenta motivelor populare romanesti in creatiile tale?

L.D.: Lucrez doar cu print digital, cu imprimeuri facute de mine si am ales aceasta metoda atunci cand a trebuit sa fac o colectie pentru facultate. Aveam in minte o colectie cu modele si imprimeuri care nu se gaseau nicaieri pe piata. Am cautat foarte multe materiale cu imprimeuri si toate erau cu fluturi sau flori, iar eu aveam in minte niste modele concrete, cum ar fi femeia-pasare flamingo sau femeia-reptila sau rochia Facebook. Mi-am dat seama ca singura metoda nu era sa caut imprimeurile, ci sa le creez chiar eu. Asa a inceput totul. Mi-am propus sa lucrez doar cu materiale albe, pe care le printam noi apoi digital.

Legat de motivele pe care le folosesc, stiu ca in Romania multi oameni cunosc reinterpretarea mea a motivelor traditionale in digital, in contemporan, recontextualizarea lor. Da, intr-adevar m-am inspirat destul de mult si din motivele acestea, dar nu sunt singurele surse de inspiratie. Am si teme precum Fashion Media sau Facebook, viata noastra virtuala, arta contemporana romaneasca. Cimitirul Vesel m-a inspirat de asemenea. Sunt recurente in colectiile mele, dar oamenii din Romania le cunosc mai putin.

haina

Voux.ro: Spre deosebire de cei din strainatate…

L.D.: Da, cei din strainatate ma stiu din vremea studentiei, cand am lansat si rochia Facebook…

Voux.ro: Trebuie sa ne spui ce este rochia Facebook!

L.D.: Acum vreo 5-6 ani a fost momentul in care mi-am dat seama ca lumea a inceput sa aiba mult mai multa grija de ei virtual, femeile in special aveau mai multa grija de profilul lor de Facebook, pe cand poate ca in realitate nu erau atat de mult interesate de felul in care aratau. N-am adus o critica, dar am pus pe tapet o tema sociala si am facut o gluma in care eram eu in rochia cu profilul meu de Facebook. Atunci presa internationala a deveni interesata de mine si a inceput sa ma urmareasca.

fusta

Voux.ro: Colaborarile tale internationale sunt numeroase si impresionante! Cum au inceput, care ti-a lasat o impresie mai pregnanta?

L.D.: Pe mine toate colaborarile ma imbogatesc intr-un fel sau altul, nu conteaza ce brand e mai faimos dintre ele. Repet, m-au imbogatit toate… nu ma refer din punct de vedere financiar. (rade) Probabil ca cea mai cunoscuta este cea cu brandul Puma. A fost o surpriza pentru ca n-a fost planificata. Ei au organizat un concurs de creativitate, la care eu am participat si pe care l-am castigat. In urma acelui concurs, s-a produs o singura jacheta. Toata lumea intreba de unde poate cumpara acea jacheta si ajungeau toti la sediul Puma din Germania. Atunci ei mi-au propus sa facem o editie limitata. Am facut, s-a vandut imediat, era Sold Out instant. Si asta este povestea cu happy ending! :)

sporty sapanta

Voux.ro: Cat la suta esti artist si cat femeie de afaceri?

L.D.: Eu as spune ca sunt 0% femeie de afaceri, dar oamenii m-ar contrazice. Pot sa spun ca sunt dominata mai mult de inteligenta emotionala decat de altceva si probabil ca din instinct am ajuns sa fac si lucrari vandabile, iar brandul poate fi considerat si o afacere.

1-to-eve-lana - 1

Voux.ro: Ca tot vorbeai despre imbogatirea pe care pe care ti-au adus-o colaborarile internationale… Este profitabil designul vestimentar?

L.D.: Eu nu am urmarit acest aspect, tocmai de aceea nu mi-am deschis niciodata un magazin fizic. Am urmarit doar sa fiu mai mult in galerii de arta si muzee din intreaga lume, decat in mall-uri. Din fericire, acum sunt si in muzee, si in mall-uri, ceea ce e combinatia perfecta.

Voux.ro: Unde te gasesc cei care-ti admira creatiile?

L.D.: In primul rand, in magazinul meu online, shop.lanadumitru.com. Pe moja.ro, am o colectie speciala care se gaseste doar la ei si care are ca tema Sapanta, apoi mai sunt in Promenada, sunt in mai multe locuri.

18-to-eve-lana

Voux.ro: In ce proiecte esti implicata acum?

L.D.: Am marea onoare de a inchide Saptamana Modei de la Strasbourg, care va fi in cateva saptamani. Acolo voi prezenta si creatii noi, in premiera. Lucrez in momentul de fata la un proiect destul de secret, dar in plina desfasurare, cu un brand foarte, foarte mare. Este un brand international mai mare decat Puma si decat toate cele cu care am colaborat pana acum si in curand voi putea dezvalui mai multe. Mai am o colaborare si cu un arhitect din Londra. Incerc acum sa merg foarte mult pe partea de inovatie si nu neaparat in domeniul vestimentar, ci in mai multe domenii adiacente designului.

Voux.ro: Mult succes! O singura curiozitate mai am: cati ani ai?

L.D.: 27.

Voux.ro: Si la 27 ai realizat deja atatea!

L.D.: Da, si lumea se mira ca am si un doctorat pana la varsta asta…

asta

foto: shop.lanadumitru.com

Alexandra Rotarescu

Editor@ voux.ro. A petrecut mai bine de 10 ani in presa glossy (Tabu si Tango), dupa care a poposit in lumea starurilor hollywoodiene (revista OK!), pentru ca mai apoi sa se indrepte spre televiziune. N-ar renunta nicicand la plimbarea de zi cu zi cu cateii. :)

Niciun Comentariu

Lasa un Comentariu

Adresa ta de email nu va fi afisata

fashion, beauty, lifestyle, parenting, sanatate si sport

FOLLOW US ON